Prije nego što započnete s procesom implementacije ERP poslovnog softvera skicirajte svoje poslovne procese na papiru i odredite proračun kako bi ga tim za implementaciju mogao proanalizirati i sugerirati vam što se za taj novac može napraviti. Ako već imate neki poslovni softver i želite ga zamijeniti svakako naglasite njegove slabe točke i koliko ste za njega morali izdvojiti kako bi tim za implementaciju taj proračun mogao usporediti s predloženim proračunom za novi softver.
U plusu ste i vaše poslovanje samo raste, poslovnih procesa je sve više i zapošljavate nove ljude. Svjesni ste da je vrijeme za promjene i da vaše poslovanje više ne možete kontrolirati tako da ga vodite na papiru ili pomoću različitih softvera. Želite da vam i računovodstvo i proizvodnja i nabava i prodaja i CRM kao i kontrola zaposlenika, međusobna komunikacija, raspored zadataka i evidencija radnog vremena bude na jednome mjestu. Informirali ste se i jasno vam je da bi implementacija Odoo poslovnog softvera bila pravo rješenje za vas. Naime, prednost Odoo poslovnog softvera je što se prilagođava korisnicima mogućom nadogradnjom aplikacija.
Već ranije smo pisali da Odoo ima besplatnu Community verziju koja je najprimjerenija poduzetnicima početnicima i Enterprise verziju čija se nadogradnja plaća, a preporučuje se tvrtkama koje šire svoje poslovanje Odoo Enterprise vs. Odoo Community
No prije implementacije poslovnog softvera trebate se dobro pripremiti jer samo tako implementacija mora biti uspješna.
S kime komunicirati oko implementacije za Odoo?
Prilikom odabira poslovnog softvera, morate uspostaviti dobru komunikaciju s timom za implementaciju i voditeljem projekta. Ako ste vlasnik velike tvrtke i nemate dovoljno vremena za komunikaciju, odredite direktora projekta koji će s njima redovito komunicirati, a vas redovito izvještavati o procesu same implementacije. Projektni tim i voditelj projekta moraju znati s kime komuniciraju i moraju znati je li ta osoba zaista kompetentna.
Skicirajte poslovne procese/Odoo implementacija
Prije nego što započnete s procesom implementacije skicirajte svoje poslovne procese na papiru i odredite proračun kako bi ga tim za implementaciju mogao proanalizirati i sugerirati vam što se za taj novac može napraviti. Ako već imate neki poslovni softver i želite ga zamijeniti svakako naglasite njegove slabe točke i koliko ste za njega morali izdvojiti kako bi tim za implementaciju taj proračun mogao usporediti s predloženim proračunom za novi softver.
Ponavljamo: Svaki dobar voditelj projekta će vam u početku postavljati brojna pitanja o procesu i opsegu poslovanja, a međusobnom komunikacijom probajte riješiti sve probleme, ako ih imate.
Faze implementacije Odoo poslovnog softvera
- Pokretanje projekta – podrazumijeva uspostavu komunikacijskih kanala s timom za implementaciju i voditeljem projekta. Izrada i analiza proračuna, izrada nacrta poslovnih procesa i plana za implementaciju poslovnog softvera
- Testiranje, implementacija i upravljanje procesima
– ovo je prva faza početne implementacije kojoj je krajnji cilj
usavršavanje pristupa za optimalnu izvedbu. U ovoj fazi identificiraju
se i moguća poboljšanja, bilo da se radi o trenutnoj implementaciji ili o
proširenoj implementaciji u budućnosti.
Nakon toga slijedi konfiguracija softvera i njegovih sposobnosti te mjerenje korisničkog iskustva.
U ovoj fazi dobro je dokumentirati sve softverske greške i eventualne probleme prije konačnog pokretanja aplikacije!
- Službeno aktiviranje sustava u živo: Sada službeno aktivirajte novi sustav. Dokumentirajte probleme s korisničkim iskustvom, pogreške i povratne informacije. Osigurajte dodatnu osobnu i elektroničku podršku tijekom razdoblja puštanja uživo kako biste osigurali optimalno korisničko iskustvo i smanjili potencijalne zastoje.
- Završetak projekta: Iako je proces implementacije dovršen i softver je uveden, vaši zaposlenici se još uvijek prilagođavaju na njega. Vi za to vrijeme još uvijek pazite na vrijednost projekta. U slučaju nezadovoljstva, ne brinite. Čak i najambicioznije optimizirano softversko rješenje ima prostora za poboljšanje.Završetak projekta početak je novih, pogotovo ako vaše poslovanje raste! To je ujedno i praćenje rada vašeg novog poslovnog softvera, te učinaka uštede vremena i novca.
ZAKLJUČAK: Prije procesa implementacije s tvrtkom koju ste odabrali za implementaciju i koja komunicira s dobavljačem obavezno potpisujete ugovor. Za trajanje ugovora s voditeljem projekta i tehničkog tima obavezno komunicirajte. Oni će Vas pratiti cijelo vrijeme, ispravljati eventualne tehničke pogreške te nadograđivati Vaš poslovni softver, ovisno o rastu Vašeg poslovanja, željama i mogućnostima! U sljedećoj prezentaciji opširnije ćemo pojasniti uloge pri implementaciji poslovnog softvera, koja je Vaša uloga, što radi voditelj projekta, a što implementacijski tim.
U sljedećem blogu opširnije ćemo pojasniti uloge pri implementaciji Odoo poslovnog softvera, koja je vaša uloga, što radi voditelj projekta, a što implementacijski tim.
Pretplatite se na naš YouTube kanal i naučite više o funkcionalnosti Odoo modula i mogućnostima tog poslovnog softvera ServisiRAM
Iskustva Odoo korisnika u svijetu možete vidjeti na Odoo službenoj web stranici Odoo.com