HTTPS – Zašto je sigurnost web stranice nužna (i kako utječe na SEO, povjerenje i brzinu)

Jeste li ikada primijetili mali lokot u adresnoj traci kada posjećujete neku web stranicu? Ako je lokot zatvoren – to znači da koristite sigurnu vezu putem HTTPS protokola. Važno je istaknuti da lokot nikako ne smije biti otvoren, sivi i popraćen znakom upozorenja . To znači da je stranica nesigurna i ako  je vaša morate ju popraviti.

U nastavku ćemo vam pojasniti što HTTPS zapravo znači, zašto je danas nužan, kako utječe na SEO, i što riskirate ako ga još uvijek nemate.


HTTP vs. HTTPS – Koja je razlika?

Kada unesete URL neke stranice, preglednik traži IP adresu i povezuje se s poslužiteljem. Ako to čini putem HTTP protokola, sve informacije – uključujući korisnička imena, lozinke, e-mail adrese – šalju se kao nešifrirani običan tekst.


Tada je vrijeme za uzbunu jer ih u tom slučaju zlonamjerni akteri mogu presresti bez puno truda.


S druge strane, HTTPS koristi SSL certifikat koji šifrira komunikaciju između vas i web stranice. Rezultat? Čak i ako netko presretne prijenos podataka, ne može ih pročitati.


Zamislite da se spajate na online banku preko nesigurne veze. Dovoljno je reći – bolje i ne pomisliti što bi se u tom slučaju moglo dogoditi!


HTTPS = Brža i sigurnija web stranica

Danas više ne govorimo samo o sigurnosti. HTTPS je preduvjet za HTTP/2, novi internetski protokol koji omogućuje: brzo učitavanje web stranica, njezinu bolju učinkovitost te višu kompatibilnost s modernim tehnologijama.


Dakle, HTTPS ne samo da štiti – on i ubrzava vašu web stranicu.


HTTPS i SEO – Google nagrađuje sigurnost

Google je još 2014. najavio da će HTTPS biti ranking signal – odnosno, stranice koje koriste sigurnu vezu rangiraju se bolje u rezultatima pretraživanja.


Zašto?

Jer sigurnost korisnika ima prednost. I jer Google ne želi slati promet na potencijalno nesigurne stranice.


Dakle, prelaskom na HTTPS ne samo da štitite svoje korisnike, već podižete svoju poziciju na Googleu.


HTTPS gradi povjerenje

Danas korisnici znaju prepoznati znakove nesigurne stranice.


Preglednici poput Chromea i Firefoxa jasno označavaju kada stranica nije sigurna – osobito kada se pokušavaju unijeti podaci putem HTTP veze. A to može uplašiti korisnike, smanjiti konverzije i naštetiti ugledu vaše tvrtke ii brenda.


HTTPS vam daje onu malu, ali moćnu vizualnu potvrdu povjerenja – zatvoreni lokot i “sigurnost” u adresnoj traci.


Kako prijeći na HTTPS?

Prelazak na HTTPS je nekada bio zahtjevan, no danas je on nužan i izvediv ali i prepun sitnih prepreka ako se radi nestručno.


Naime, radnje poput postavljanja SSL certifikata , provjere mixed  contenta, migracije svih URL-ova i preusmjeravanja, pa sve do testiranja kompatibilnosti s oglasima i skriptama zahtijevaju znanje i iskustvo.


Zato stručnjaci i sugeriraju da prilikom prebacivanja na HTTPS napravite popis kako ne biste zaboravili nešto za vrijeme procesa.


HTTPS morate dobro testirati. Postoje razni elementi na vašoj stranici koji vjerojatno nisu spremni za HTTPS a kojih biste trebali biti svjesni unaprijed. Npr. oglasi mogu biti naročito teške za HTTPS.


Postoje i besplatna rješenja poput Let’s Encrypt, no bez pravilne implementacije, vaša stranica može postati spora ili čak nefunkcionalna.


Zaključak: Ako niste na HTTPS – kasnite!

HTTPS više nije tehnički luksuz. Danas je to standard koji utječe na: sigurnost, SEO, povjerenje korisnika, brzinu stranice i usklađenost s GDPR-om


Ako vaša stranica još uvijek ne koristi HTTPS, vrijeme je za promjenu. Ne samo radi Googlea i brzine, nego i radi vašeg brenda i vaših posjetitelja.


Želite li siguran, brz i SEO-friendly prijelaz na HTTPS?

Mi smo tu da vam pomognemo da to učinite bez stresa, bez pogrešaka i bez gubitka prometa.

📞 Javite nam se:  01 5814 702

info@servisiram.hr


Neka vaša stranica dobije onaj zatvoreni lokot koji znači – povjerenje.











Ugovorno IT održavanje: Zašto vam je potrebno (i koliko vas može koštati ako ga nemate)